Frakt og retur

 

 

Frakt / levering

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift. Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert. Ordre fra gullsmedhellman.no blir sendt som Posten servicepakke eller minipakken over kr 500,-  Normal leveringstid vil være mellom 1 og 10 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor og om varen er på vårt lager eller eksternt lager. Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløp er satt til NOK 300,- Vi tar forbehold om at noen ringstørrelser må bestilles og følgelig vil leveringstiden bli noe lenger. Vi tar kontakt pr e-post om så er tilfelle. Vi sender frakfritt over Nok 500,-

Bytting

Du har full bytterett på alle varer kjøpt gjennom gullsmedhellman.no. Gi oss beskjed om hva du ønsker å bytte til (legges ved returforsendelsen) så sørger vi for at du får riktig vare tilbake. Kunden dekker selv fraktkostnader forbundet med retur. Gullsmed Hellman sender nye vare kostnadsfritt. Et eventuelt restbeløp (ved bytte til en rimeligere vare) eller dersom du ønsker pengene tilbake, blir overført til kontonr. Kontonummer sendes til post@hellman.no. Merk med ordrenummer.

Angrerett

Hvordan returnerer jeg varen? For å benytte angreretten må det gis melding til Gullsmed Hellman innen fristen utløper – 14 dager. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Videre forutsettes det at varen kan returneres i samme stand og mengde. Ved beskadigelse eller forringelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende.

Vare som skal returneres sendes til:

Hellman AS
PB 273
1372 Asker

 

Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen). Du er selv ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Reklamasjon/skade under frakt

Reklamasjon skjer ved feil eller mangler på varen. Vi tar returkostnaden ved reklamasjoner. Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!